امروزه سئو و بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو تغییر نموده و مقالات و محتوای وب سایت اهمیت بیشتری در این زمینه پیدا نموده است و در حقیقت محتوای وب سایت اصلی ترین و مهم ترین المان سئو و بهینه سازی وب سایت می باشد و هر چه محتوای وب سایت با دقت و وسواس بیشتری تهیه شود تاثیر بیشتری بر روی رنکینگ وب سایت در موتورهای جستجو و بازدید کننده موضوعی وب سایت خواهد داشت.

 

برای نوشتن مقاله به صورت سئو در وب سایت ابتدا به نیازهای مشتریان خود گوش فرا دهید و موضوعات مورد نظر آنان را در مقالات و محتوای وب سایت خود منعکس نمایید و هر مقاله را به طور کامل به یکی موضوع اختصاص دهید. بهتر است در عنوان مقاله خود کلمه کلیدی مربوط به مقاله را ذکر نمایید و مقالات شما حتما در مورد زمینه شغلی شما باشد حال آنکه ممکن است کلمه کلیدی مقاله ای که در حال نوشتن آن هستید همان کلمه کلیدی اصلی وب سایت نباشد.

بهتر است در بدنه مقاله حداقل دو سه بار از کلمه کلیدی که قصد دارید مقاله با آن جستجو شود استفاده نمایید و البته از کلمات کلیدی نا مربوط به هیچ وجه استفاده ننمایید زیرا ممکن است باعث پایین آمدن اثر مقاله شود. در نوشتن مقاله تمامی کلماتی که فکر می کنید کاربران در محیط اینترنت جستجو می نمایند تا مقاله را بیابند وارد کنید و از مترادف ها نیز در نوشتن مقاله حتما استفاده نمایید.

البته سعی نمایید مقاله را برای کاربر خود تنظیم نمایید و نه برای موتور جستجو به گونه ای که کاربر رغبت خواندن ادامه مطلب را داشته باشد نه اینکه با خواندن چند خط از مقاله از خواندن ادامه آن منصرف گردد که این چیزی است که تاثیر بسیار منفی بر روی سئو وب سایت خواهد داشت. مدت زمانی که یک کاربر بر روی وب سایت صرف می نماید به عنوان یکی از مهترین المان های رنک دهی موتورهای جستجو می باشد و هر روز بر اهمیت آن افزوده می گردد و بنابراین هر چه بیشتر بتوانید کاربر را در وب سایت خود نگاه دارید تاثیر بسیار مثبتی بر روی سئو وب سایت شما خواهد داشت. هر چه مقاله تکمیل تر باشد و جنبه های موضوع را بیشتر تحت پوشش قرار دهد بهتر است و بهتر است در ایجاد مقاله خود از تصاویر و گرافیک ها نیز استفاده نمایید و جذابیت بصری آن را بالا ببرید. از ایجاد مقالات در وب سایت با بدنه کوتاه پرهیز نمایید و بهتر است حداقل مقاله شما می بایست 20 سطر باشد تا سایت دچار مجازات مقالات کوتاه نگردد.

برای آنکه مهترین کلمات کلیدی مربوط به زمینه فعالیت خود را بیابید می توانید از دو نرم افزار گوگل به نام های Google Keyword Planner و Google Trends استفاده نمایید که برای یافتن کلمات کافی است  مهترین کلماتی که فکر می کنید کاربران شما در موتور جستجو وارد می نمایند تا شما را بیابند را در باکس های ورودی آن وارد نمایید تا کلمات مرتبط را به شما نمایش دهد.

تگ عنوان مقاله بهتر است H1 باشد و بخش های مختلف مقاله را با تگ های H2 و H3 بهتر است نشانه گذاری نمایید و همچنین ظاهر مقاله بسیار مهم می باشد و هر چه محیط خواندن مقاله جذاب تر باشد و خسته کننده نباشد اثر بخشی مقاله نیز بالا خواهد رفت.

می توانید از داخل مقاله خود به سایر مقالات خود نیز لینک دهید البته آنجایی که مورد نیاز است و با انجام این کار مرجع به توضیحات بخش مورد نظر دهید به مانند کاری که وب سایت ویکی پدیا انجام می دهد البته نه به آن صورت و حجم. شما می بایست جایی از مقاله خود را لینک نمایید که کاربر شما به آن نیاز ندارد نه کلمات کلیدی خود را.

عملیات مقاله نویسی در وب سایت را هر چه بیشتر انجام دهید بازدید کننده بیشتری بدست خواهید آورد و البته کیفیت مقاله ها از تعداد مقاله ها بسیار مهتر می باشد و هر چه بتوانید تعداد مقاله با کیفی