پس یعنی انتظار نداشته باشید که اگه سایتتون پاپ-آپ داره بطور ناگهانی از صفحه اول نتایج جستجو بیرون بیفتید، چون صدها عامل دیگه هم هستن که روی رتبه سایت اثر دارن اما جالبه که طرز کار سایت از نقطه نظر کاربر به شدت روی رتبه سایت اثر میذاره. 
 تو این مقاله میخواهیم سه تغییر تازه ای که گوگل بر اساس تجربه کاربری در الگوریتم هاش اعمال کرده رو مرور کنیم:

  • رمز گذاری

گوگل روی رمزگذاری SSL موضع قاطع اتخاذ کرد و در سال 1393 تغییراتی در الگوریتمش ایجاد کرد تا سایتهایی رو که از تأییدیه SSL استفاده میکنند تشویق کنه. سالها این مسئله جزء اصلی سایتهای فروشگاهی بود، و این چراغ سبز راحت طلبانه برای افزایش ترافیک طبیعی جستجو هم مفید بود.
از نظر کاربر، رمزگذاری SSLL خیلی عالیه چون این حس رو بوجود میاره که اطلاعات شخصی (ایمیل، اطلاعات کارتهای اعتباری، شماره تماس) موقع عبر از مرورگر به دیتابیس سایت به خوبی رمزگذاری شدند.

  • سایتهای سازگار با موبایل

این از اون تغییراتیه که به وضوح به تجربه کاربری مربوط میشه. گوگل به سایتهایی که رابط کاربری سازگار با موبایل داشته باشند تشویقی تون برای استفاده روی موبایل مناسب  نیست و باید درستش کنید.

  • مرگ پاپ-آپ ها

یکی از آزاردهنده ترین امکاناتنیستند یا اذیت میکنند رو کم میکنه.
 پاپ آپ هایی که از نظر قانونی نیاز هست بهشون از نظر گوگل مشکلی ندارند بعضی از پاپ آپ ها کل صفحه نمایش رو اشغال میکنن یا پاپ آپ هایی که بعد از یه تأخیر کوتاه ظاهر میشن و محبوبیت هم دارن باز هم جریمه میشن.
اگه شما هم نگران کارایی سایتتون هستید با گروه دارکوب تماس بگیرید و از مشاوره متخصص های تجربه کاربری ما بهره ببرید تا براتون کار با سایت رو برای کاربرهارتبط با دیجیتال مهارت داریم.