ما معمولا به مشتریهامون میگیم نه تنها ابزار رو بهشون ارائه میدیم بلکه دانش ارتقای رتبه سایتشون روی موتورهای جستجوی بزرگ رو هم بهشون میدیم تا خودشون بتونن این کارو ادامه بدن. تو این مقاله با عواملی که به نظر میاد در سیستم رتبه بندی گوگل نقش دارند فهرست شدند (البته گوگل هرگز همه این عوامل رو افشا نکرده و عواملی که تو این مقاله خواهید خوند هم بر اساس شواهد و تحقیقات توسعه دهنده ها بدست اومدند).
توصیه میکنم علاوه بر فهرستی که تو این مقاله ارائه شده، به مقاله تغییرات الگوریتم ها و عوامل رتبه بندی در سئو که پیشتر نوشتیم هم سری بزنید. حتی اگه اینها رتبه سایتتونو خیلی تغییر ندن، قطعا ظاهر آنلاین شرکتتونو بهتر میکنند. ما اینجا فقط تعدادی از این عوامل رو که تازه بودند و کمتر در موردشون صحبت شده بود فهرست کردیم:
1- طول ثبت دامین
 دامنه های معتبر و باارزش اغلب از پیش برای چند سال خریداری شدند، در حالی که دامنه های نامعتبر به ندرت هزینه هاشونو برای بیش از یکسال پرداخت کردند. بنابراین تاریخ انقضای دامنه میتونه به عنوان عاملی برای پیش بینی اعتبار دامنه تلقی بشه. 
2- مقدار تغییرات محتوا
 تازگی محتوا میتونه به بهبود رتبه کمک کنه، اما مقدار محتوا هم روی رتبه اثر میذاره. نیازی به گفتن نیست که ویرایش کامل یک بخش خیلی با جابجا کردن چند تا کلمه تو متن فرق میکنه. ضمنا در ارتباط با بروزرسانی محتوا، تناوب بروزرسانی خیلی اهمیت داره.