ت بکار میبرند رو با جزئیات توضیح میده. یعنی گوگل برای تعیین رتبه جستجوی سایتها از این معیارها استفاده میکنه.


نیازی به گفتن نیست که این اطلاعیه از اون اطلاعیه های خیلی خاصه. متخصصهای سئو و توسعه دهنده های سایت سراسر جهان، دو ماه گذشته رو صرف مطالعه و ارزیابی تأثیرات این راهنما کردند و گروه دارکوب هم از این قضیه مستثنی نیست. نتیجه بررسیهای ما اینهاست:

  • یا پول یا صفحات زندگی

وقتی این راهنماها برای اولین بار منتشر شدند، طراح های سایت و متخصص های سئو اول از همه با مفهوم سایتهای یا پول یا صفحات زندگی (YMYL یا Your Money or Your Life Pages) مواجه شدند. اساسا سایتهایی که گوگل به این اسم طبقه بندی کرده سایتهایی هستند که به زندگی کاربر و رفاه عمومیش میتونن اثر بذارن. اطلاعاتی که این سایتها اطلاعاتی به کاربر ارائه میدن روی شادی، شخصی و حس خوب بودن کاربر اثر دارن. مثلا سایتی که توصیه های پزشکی داره، یا توصیه های قانونی یا هر نوع توصیه دیگه ای تو زندگی که تحت این طبقه میتونه قرار بگیره.
 طبق این راهنما، گوگل به این سایتها استانداردی بالاتر از سایت سایتها میده. چون اطلاعاتی که ارائه میکنن مهمند و در زندگی واقعی تبعاتی برای کاربرهاشون دارن، گوگل کیفیت، اعتبار و تخصص این اطلاعات – و سایت - رو بدقت مورد بررسی قرار میده. اگه شما هم روی سایتتون از این قبیل توصیه ها دارید اما اطلاعاتتون از سطح کیفی خوبی برخوردار نیستند (یا تخصصی و معتبر نیستند و ضعیف نوشته شدند، اشتباه دارند و یا با مشکلات دیگه ای روبرو هستند)، گوگل رتبه سایتتونو پایین میاره. برعکسش هم صادقه، یعنی اگه سایتتون محتوای با کیفیتی ارائه بده رتبش بالا میره.
 به علاوه باید به خاطر داشته باشید که گوگل سایتهایی رو که فروش آنلاین دارن یا خدماتی ارائه میدن تو همین دسته قرار میده و بنابراین به همین دلیل کیفیت فروشگاه اینترنتیتون بر اساس امنیت سیستم پرداختتون قضاوت میشه. مثلا اگه یه فروشگاه آنلاین داشته باشید اما سیستم پرداختتون از نظر امنیتی یا مدیریتی ضعیف عمل کنه، رتبه سایتتون پایین میاد. این راهنمایی ها بیشتر بر اهمیت حفظ اطلاعات مشتری در هنگام راه اندازی سایتهای فروشگاهی تأکید دارند. 
اگه میخواهید فهرست کامل سایتهایی رو که تو این دسته قرار میگیرند ببینید، به صفحه نهم، بخش 2/33 این آدرس مراجعه کنید: