وردپرس یکی از محبوبترین پلتفرم هاست. کلا 4/25 درصد از کل اینترنت داره از وردپرس قدرت میگیره و حدود 15886000 سایت خیلی تأثیرگذار رو میگردونه.


سال 1395، این پلتفرم میتونست تقریبا هر مدل سایتی رو که تصورشو بکنید میزبانی کنه، چه وبلاگ باشه، چه سایت فروشگاهی، چه دایرکتوری یا جامعه مجازی. یکی از سیستم های مدیریت محتوای ماهواریه ای که برای سئو حرف نداره. 
در اصل، ما هم از وردپرس برای ساخت سایتهای مشتریهامون استفاده میکنیم و 36% تو عبارتهای سرچ شده افزایش داشتیم.
درسته که سئوی وردپرس هم خودکار انجام نمیشه – و بیشتر مردم فکر میکنن خودکاره – اما به قدری راحته که خودتون هم میتونید انجام بدید، فقط کافیه دستورالعملشو داشته باشید.
ما تو این مقاله راهنمای سئوی سایت وردپرسی رو خدمتتون ارائه میدیم تا از این دستورات پیروی کنید و روی موتورهای جستجو رتبه بگیرید.
بخش اول - سئوی سایت وردپرسی 
 با اینکه سئوی سایت وردپرسی خیلی راحته ولی باز هم کاربر باید یه سری اصول رو بشناسه. تو این مقاله اصول سئوی سایت وردپرسی ارائه شده:

  • تولید محتوای عالی

سئوی بدون پشتیبانی سایت با محتوای عالی فایده چندانی نداره و نمیتونه حضور آنلاینتونو خیلی بالا بره. اول از همه و مهمتر از همه باید درباره موضوعاتی که مخاطبانتون براشون سرچ میکنن مطلب بنویسید. و از این مهمتر باید محتواتونو خودتون بنویسید یعنی بکر باشه و جذاب باشه تا بتونه مردم رو به خوندن و اشتراک گذاری جذب کنه.

  • سئوی درون-صفحه

برای اینکه کارهایی که برای سایتتون انجام میدید بهتر نتیجه بده باید با عناصر سئوی درون-صفحه آشنا باشید و از این فرصت برای به حداکثر رسوندن قابلیت دیده شدنتون استفاده کنید. بعضی از این عناصری که میتونید روشون تمرکز کنید اینها هستند: (اما محدود به همینها نیست)
 داده های متا، کلیدواژه ها، معماری سایت، انکورتکست های داخلی، لینکهای خارجی

  • ساختار پیوند یکتا را تغییر دهید

ساختار پیشفرض پیوند یکتا یا پرمالینک به صورت ترکیبی از حروف و نشونه هاست و نشون دهنده URL صفحست. مثل این:
http://example.com/?p=N
موتورهای جستجو خیلی ازش استفاده میکنن، اما باید تغییرش بدید تا یه URL زیبا داشته باشید که خوندنش برای مردم راحتتر باشه. مثلا 
http://example.com/2012/post-namee/

  • لینکهای خارجی باید در صفحه جدید باز شوند

بطور پیشفرض، صفحات وردپرس روی پنجره مرورگر ساخته میشن و کاربرها برای جهتیابی به یه صفحه یا سایت دیگه باید از صفحه قبلی خارج شن و صفحه جدید باز شه. اینطوری مدت زمانی که کاربرها روی صفحه هستن کم میشه، این کار نرخ خروجتونو بالا میبره و تأثیر منفی روی سئوی سایت داره.
بنابراین دقت کنید که همیشه لینکهای خروجی تو یه صفحه جدید باز بشن.
بخش دوم – افزونه های سئوی سایت وردپرسی
سال گذشته 41878 افزونه برای وردپرس در دسترس بود. شما از کجا میخواهید بدونید کدومها برای سایت بهترن؟
 ما براتون مواردی رو که موقع انتخاب افزونه باید در نظر بگیرید مشخص میکنیم که بتونید افزونه های مناسب سئوی سایت رو پیدا کنید:

  • محبوبیت افزونه

چندنفر این افزونه رو تا امروز دانلود کردند؟ اگه تعدادش چند هزارتا رسیده بود، دیگه میشه خیالتون راحت باشه که افزونه اثرگذاریه و کارشو خوب انجام میده. اگه تعدادش یه رقمی یا دو رقمی بود، باید بیشتر در مورد عملکردش تحقیق کنید.

  • سازگاریش با نسخه وردپرس

وقتی شما نسخه وردپرستونو بروز میکنید، ممکنه افزونه هایی که الآن روی سایتتون هستن اگه بروز نشده باشن ممکنه با نسخه جدید سازگار نباشن، بنابراین باید سازگاریشونو دوباره چک کنید.

  • پشتیبانی توسعه دهنده

هر افزونه ای که دانلود میکنید رو یه توسعه دهنده ای ساخته. بیشتر مواقع توسعه دهنده در دسترسه و جواب سوالات رو میده و مشکلات رو حل میکنه.
اما بعضی از افزونه ها این سطح از پشتیبانی رو ندارن و باید خودتون برید تو انجمن های پیشتبانی بگردید و مشکلتونو حل کنید.
یه سری از افزونه های سئوی سایتهای وردپرسی که ما خودمون خیلی طرفدارشیم اینهاست:
WordPress SEO by Yoast
All in One SEO Pack
WP Social SEO Booster
SEOPressor